Hlavní zásady:
- Startovat doporučujeme jen zkušeným pilotům s kartou IPPI 4 a vyšší
- Startovat pouze je-li šance, že se vyzvedám
- Zásadně nepřistávat dole pod úrovní startu
- Nepořádat žádné hromadné soutěžní akce
Proč?
Protože Čerťák, jako drtivá většina terénů není a nemůže být oficiální terén (výška startu nad zástavbou, absence adekvátní oficiální přistávací plochy). Jsme zde pouze trpěni vlastníky pozemků, domů, stromů, hromosvodů a aut, po kterých jim poslední dobou šlapeme (lámeme, ohýbáme) víc než je snesitelné pro dobré vztahy.
Čerťák je v příznivých dnech „nájezdován“ většinově zkušenými piloty, kteří rychle a v pohodě odstartují, vytočí si svůj hromadný stoupák a odletí si pro svá „kila“. Ovšem díky, již prokázanému potenciálu, se sem začínají sjíždět i piloti, kteří vzhledem ke svým (ne)dovednostem a (ne)zkušenostem, významně zvýšili počet zbytečných mimořádných událostí. Většině z nich lze předejít dodržováním jednoduchých pravidel, které se nijak výrazně neliší od obecně platných pravidel na jiných startovačkách.
Jaká jsou pravidla?
- zaparkovat u silnice tak, abyste ji neblokovali, jezdí zde autobusová linka.
- nejezdit na pole, už vůbec ne na start (těch 200metrů po rovině se dá dojít)
- seznámit se s terénem (startovací a přistávací plochou) odstartovat, odletět nebo polétat a přistát nahoře na poli alespoň 150metrů za silnicí. Pokud přistáváte blíže k silnici nebo dokonce v prostoru mezi silnicí a startovačkou, jednak riskujete blízký či nízký přelet vedení velmi vysokého napětí a přistání v silně rotorové oblasti a pokud vám to vyjde, vysíláte mylný signál ostatním, že je to normální.
- startovat pouze pokud je šance, že se udržím a vyzvedám (toto není sletíkový terén!!!).
- Nouzová přistání – jakékoliv přistání pod úrovní startu je nouzové a nežádoucí, budí pozornost a i většinově negativní reakce, jak majitelů dotčených pozemků, tak těch, co se cítí vaším nízkým přeletem ohroženi či rušeni.
- Píšeme to proto, že chceme zachovat tento úžasný terén, nechceme konflikty a chceme předejít případnému uzavření tohoto terénu.
- Děkujeme všem, kteří to chápou a respektují, ještě více však těm, co mají dostatek sebereflexe a přijdou na Čerťák teprve až budou mít z jiných terénů ověřeno, že jsou zkušení piloti.